آزمون یوس دانشگاه‌های ترکیه

برای ورود به دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس می بایست اقدامات لازم انجام شود. این آزمون همه ساله توسط دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور ترکیه به صورت مجزا از هم برگزار می شود. یوس مخفف کلمه ی Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı می باشد. آزمون یوس دانشگاه های ترکیه تا قبل از سال 2012 به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش این کشور و با نام MYOS برگزار می شد. از سال 2012 طبق قوانین مصوب شده این آزمون به صورت جداگانه توسط دانشگاه ها برگزار می گردد.
در بهمن ماه هر سال ثبت نام برای آزمون یوس انجام می شود و در اردیبهشت تا تیر ماه سال آینده آزمون یوس برگزار می گردد. افراد برای شرکت در آزمون یوس می بایست مدارکی همچون پاسپورت را در اختیار داشته باشند.
قابل ذکر است اعلام نتایج آزمون یوس معمولا دو هفته پس از شرکت در آزمون اعلام می گردد. پس از اعلام نتایج افراد در صورت نیاز می توانند به نتیجه ی آزمون یوس اعتراض نمایند.
هزینه های لازم برای ثبت نام در آزمون یوس از 100 تا 1400 لیر می باشد.

برای ورود به دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس نیاز است تا داوطلبان به دو بخشی از سوالات این آزمون پاسخ دهند. اولین بخش که معمولا دارای 80 سوال است و تشکیل یافته از درس ریاضی، هندسه و هوش می باشد. معمولا 32 سوال از درس ریاضی، 8 سوال از درس هندسه و 40 سوال از درس هوش مطرح می گردد.
مدت زمان پاسخگویی به سوالات در بخش اول آزمون یوس برای هر دانشگاه منحصر به فرد می باشد.
برای ورود به دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس افراد می بایست در بخش دوم این آزمون به سوالاتی که برای مشخص شدن سطح تسلط افراد به زبان ترکی مطرح شده است پاسخ دهند، افراد برای پاسخ دادن به این سوالات 60 دقیقه زمان دارند و نمره ی این آزمون به صورت کیفی می باشد.

کیفیت‌ آموزش در دانشگاه های ترکیه چگونه است؟

کیفیت آموزشی دانشگاه های کشور ترکیه به شدت بالا می باشد. این موضوع با توجه به آمار و ارقامی که از سوی منابع معتبر جهانی منتشر شده است نیز قابل اثبات است. کشور ترکیه با زیر ساخت هایی که برای آموزش ایجاد کرده سبب افزایش سطح کیفیتی آموزش در کشور خود شده است. با توجه به این امر هم همه ساله افراد بسیار زیادی برای ورود به دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس اقدام می کنند.
بسیاری از ایرانیان نیز برای تحصیل در کشور ترکیه در رشته های مختلف وارد دانشگاه های این کشور می شوند. پس از تحصیل در مقاطع مختلف و دریافت مدرک تحصیلی مورد نظر می توان اقدام به تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا کرد. به صورت خلاصه می توان گفت که بسیاری از افراد به دلیل ارزش مدرک تحصیلی بسیار بالای دانشگاه های کشور ترکیه از آن به عنوان کشور پل استفاده می کنند. به این معنی که  می توان با دریافت مدرک تحصیلی دانشگاه های این کشور اقدام به تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان کرد.

در رتبه بندی QS 9 دانشگاه از دانشگاه های کشور ترکیه در میان 800 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. گفتنی است که این آمار در سال های آینده به احتمال بسیار بالا بهبود خواهد یافت. دانشگاه هایی که در آن رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می گردد در حال افزایش است. همین موضوع به تنهایی می تواند کیفیت آموزشی دانشگاه های کشور ترکیه را به شدت افزایش دهد.

در یک جمع بندی کلی از کیفیت آموزشی دانشگاه های کشور ترکیه باید گفت که به دلیل هم راستا شدن شرایط آموزشی و ایجاد زیر ساخت های لازم به سبک کشور های اروپایی این کشور در زمینه ی آموزشی به شدت پیشرفته کرده است، افراد می توانند برای ورود به دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس اقدام کرده و در بهترین شرایط ممکن در رشته های مختلف تحصیل نمایند.

ورود به بهترین دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس(لیست دانشگاه های کشور ترکیه)

برای ورود به بهترین دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس نیاز است تا افراد با این دانشگاه ها آشنا شوند. کشور ترکیه دارای دانشگاه های بسیار با کیفیت برای تحصیل در رشته های مختلف است.
اولین دانشگاهی که باید به معرفی آن پرداخته شود، دانشگاه ها کوچ یا KOC می باشد. این دانشگاه در سال 1993 تاسیس و به دستاورد های خارق العاده ای از زمان تاسیسش دست یافت. بسیاری از تحقیقات این دانشگاه توسط شورای تحقیقات اروپا مورد پشتیبانی واقع می گردد. رشته داروسازی و زیست شناسی از جمله رشته هایی است که شرایط بسیار ایده آلی را در این دانشگاه تجربه می کند.
دانشگاه Sabanci از جمله دیگر دانشگاه های کشور ترکیه می شود. این دانشگاه تحقیقات بسیار زیادی در مورد اقتصاد و دارای انجام داده است. علاوه بر آن در سراسر ترکیه این دانشگاه کتابخانه و فرهنگسرا های زیادی ایجاد کرده است.
افراد می توانند برای ورود به دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس، دانشگاه بیلکنت را نیز جزو گزینه های خود قرار دهند. این دانشگاه جزو دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می باشد. بیش از 46 درصد از دانشجویان این دانشگاه از بورسیه ی تحصیلی برخوردار هستند. این دانشگاه در تربیت متخصص در زمینه ی علوم سیاسی و مدیریت دولتی  شهرت دارد.
دانشگاه های فنی خاور میانه نیز جزو بهترین دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس است. این دانشگاه بر پایه ی همکاری های بین المللی بنا شده است. در این دانشگاه تمامی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می گردد. همکاری های بسیار خوبی بین این دانشگاه و سازمان ناسا و ناتو وجود دارد. دانشکده ی فنی مهندسی مرکز آموزشی فوق به عنوان بهترین دانشکده ی آن شناخته می گردد.
دانشگاه بسفر نیز جزو بهترین دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس شناخته می گردد. تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد. در این دانشگاه رشته های بسیار زیادی ارائه می گردد اما معروف ترین آن ها رشته های مربوط به علوم کامپیوتر است.

آیا شرکت آزمون یوس برای ورود به دانشگاه های ترکیه ارزشمند است؟

شرکت در آزمون یوس برای ورود به دانشگاه های ترکیه با توجه به مواردی که ذکر گردید کاملا ارزشمند است. علاوه بر موارد فوق باید گفت که هزینه های زندگی و شرایط زندگی در ترکیه بسیار ارزان است. نزدیکی به کشور عزیزمان ایران و مشابهت های فرهنگی بسیار بالا از جمله دیگر دلایلی است که سبب می گردد افراد برای ورود به دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس تردید نکنند.
در یک جمع بندی کلی باید گفت که اگر هدف مشخصی برای خود دارید یکی از بهترین مقصد ها برای شما بهترین دانشگاه های ترکیه با ازمون یوس می باشد و این کشور و مراکز آموزشی بسیار با کیفیتش می تواند شما را به هدفتان برساند.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*